نعناع و خواص جادویی آن

هلیله سیاه

نعناع، گیاهی جادویی و خوشبو، از زمان های قدیم در طب سنتی و مدرن، به عنوان گیاهی درمانی پذیرفته شده است. مصرف درست و به اندازه آن، تاثیرات مثبت فراوانی در سلامت انسان بر جای می گذارد. در ادامه به چند نمونه از خواص جادویی نعناع می پردازیم.

لو

آرامبخش و ضد استرس:

عطر ملایم نعناع به عنوان محرک هورمون های آرامش اعصاب عمل می کند و افزایش دهنده حالات روحی مثبت می باشد. نعناع حاوی یک ترکیب به نام مانتول است که خواص تسکینی و آرام‌بخشی را در خود داراست.

این ماده می‌تواند به دلیل تأثیرات موثر خود بر فعالیت سیستم عصبی، به تسکین استرس و اضطراب کمک کند. همچنین بوی نعناع نیز می‌تواند احساس آرامش و راحتی را تقویت کند.

ضد التهاب و ضد عفونی کننده:

از خواص بی نظیر دیگر نعناع می توان به خاصیت ضد التهابی آن اشاره نمود. این گیاه درمانی و خوش طعم، حاوی ترکیبی به نام روزمارینیک اسید است که خواص ضد التهابی از آن نشات می گیرد.

این ترکیب می‌تواند به کاهش سطح سایتوکین‌ها (مولکول‌هایی که در فرایند التهاب نقش دارند) کمک کرده و در نتیجه به کاهش التهاب‌ها و درد مرتبط با آن‌ها منجر شود. همچنین مصرف نعناع، به کاهش التهاب‌های مربوط به مشکلات گوارشی و عفونت‌های قارچی کمک می کند.

تسکین علائم سرماخوردگی:

نعناع، می تواند به عنوان یک درمان مکمل برای کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا، بسیار مفید باشد. بوی نعناع می‌تواند راه های تنفسی را باز کند و تا حدود فراوانی به کاهش تنگی نفس کمک کند. همچنین خواص ضد التهابی آن، منجر به کاهش التهاب‌های مرتبط با علائم این بیماری‌ها می شود.

برای بهره گیری بیشتر از سلامتی و نشاط، نعناع را به سبد تغذیه ای خود اضافه کنید و از خواص فراوان آن، نهایت بهره را ببرید.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
سبد خرید