مـطالب ملیدا
این گیاه دارویی یکی از قدیمی ترین ادویه‌ های جهان است که بیش از چهار هزار سال کشت می‌شود. در طب سنتی هند و چین استفاده از هل سبز در درمان بسیاری از بیماری ‌ها از دیرباز مورد استفاده و توجه قرارگرفته است. هل سبز بعد از زعفران (پادشاه ادویه ‌ها) یکی از ادویه ‌های مهم و معطر و جزء گیاهان دارویی و خوراکی است که در انواع غذاها و نوشیدنی ها به‌عنوان طعم دهنده استفاده می‌شود.
این گیاه معطر از تیرۀ نعناعیان که با نام علمی تیموس شناخته می‌شود. برگهای آویشن در مراسم آیینی و مذهبی، طب سنتی و عامیانه، کاربرد فراون دارد. پیدایش آویشن بنا بر منابع پهلوی به آفرینش نخستین انسان اسطـوره‌ای (کیومرث)، بـازمی‌گرد.
بر طبق تحقیقات جدید در باره خواص دارچین برای زنان و مردان که در کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده آمریکا ثبت شده، از دارچین می توان برای درمان گرفتگی عضلات، استفراغ، اسهال، عفونت، سرماخوردگی، بی اشتهایی و اختلال نعوظ استفاده گردد.
قرص‌های نعنا می توانند به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی نعنا، در کاهش درد، تسکین مشکلات گوارشی، و حتی بهبود تنفس کمک کننده باشند.
نعناع، گیاهی حادویی با خواصی بی نظیر برای افزایش نشاط و آرامش می باشد که استفاده از آن، جنبه های مثبت فراوانی را برای جسم و روان شما، به ارمغان می آورد.
زنجبیل، گیاهی خوش طعم و دوست داشتنی که از خواص فراوانی برخوردار است و با استفاد از آن، به تازگی بدن خود، کمک فراوانی نموده اید.
هلیله سیاه یا هلیله کره‌ای، یک گیاه دارویی با خواص بسیار مفید برای سلامتی است. این گیاه، که علمی با نام Nigella sativa شناخته می‌شود، در برخی مناطق به نام کلونجی
سبد خرید