17 خاصیت آویشن (خواص آویشن) برای زنان و مردان

خواص آویشن برای زنان و مردان، بهبود سیستم ایمنی بدن می باشد

17 خاصیت آویشن(خواص آویشن) برای زنان و مردان

آویشن گیاهی است که در نواحی کوهستانی در بین تخته سنگ و به ویژه در کشورهای اروپايي مي‌رويد، گیاهی است علفی، دارای شاخه های زياد و چوبي به ارتفاع تا ۳۰ سانتی متر٬ برگ ‌هاي آن کوچک، لوزي شكل، نوك تيز و به صورت متقابل، بر روي ساقه قرار دارند. در این مقاله به خواص آویشن برای زنان و همچنین خواص آویشن برای مردان بطور مختص می پردازیم:

خواص آویشن برای زنان و مردان:

ساقه‌های آویشن پوشیده از کرک و برگ‌ های کوچک زیادی است. گل ‌ها کوچک، گلی رنگ و یا سفید و به صورت مجتمع در انتهای ساقه قرار گرفته ‌اند. برگ ‌ها به رنگ خاكستري روشن و با بوي بسيار نافذ است و داراي دم برگ ‌هاي كوچكي نيز مي‌باشد.

تاریخچه گیاه آویشن:

هزاران سال پیش، مصریان باستان از آویشن برای مومیایی کردن اجساد استفاده می‌کردند. یونانیان باستان از آن در حمام خود استفاده می کردند و آن را به عنوان بخور دادن در معابد خود می سوزاندند و معتقد بودند که این امر شجاعت به وجود می آورد.

در قرون وسطای اروپا، این گیاه برای کمک به خواب و ترساندن کابوسها در زیر بالشها قرار داده شده بود. تصور می شود که گسترش آویشن در اروپا به دلیل رومی ها باشد، زیرا آنها از آن برای تمیز کردن اتاق های خود و طعم معطر به پنیر و لیکورها استفاده می کردند.

قدمت گیاه آویشن در ایران:

این گیاه معطر از تیرۀ نعناعیان که با نام علمی تیموس شناخته می‌شود. برگهای آویشن در مراسم آیینی و مذهبی، طب سنتی و عامیانه، کاربرد فراون دارد. پیدایش آویشن بنا بر منابع پهلوی به آفرینش نخستین انسان اسطـوره‌ای (کیومرث)، بـازمی‌گرد.

خواص اصلی آویشن شامل:

  1. تاثیر آویشن بر کرونا

کووید ۱۹ یا همان کرونا در سال‌های اخیر زندگی همه افراد دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است. در حال حاضر هیچ درمان موثری برای این ویروس وجود ندارد‌، اما برخی از انواع گیاهان می‌توانند انتخاب خوبی برای کاهش علائم آن باشند.

اویشن ولگاریس دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی بالایی است که در تقویت سیستم ایمنی و همچنین اثرات ضد ویروسی در کاهش علائم تنفسی موثر است. بنابراین، ممکن است آویشن بتواند اثرات جانبی ویروس کرونا را تا حد زیادی کاهش دهد.

  1. درمان عفونت ریه با آویشن

آویشن یک خلط ‌آور طبیعی است، به مبارزه با عفونت‌های تنفسی کمک می‌کند و از این رو ممکن است به شما در درمان فوری تنگی نفس کمک کند.

  1. خواص آویشن برای سرماخوردگی، عفونت گلو و سرفه

عصاره آویشن یکی از بهترین داروهای طبیعی برای مقابله با سرفه های شدید، گلودرد و هر نوع اختلال تنفسی، به دلیل خواص بالزامیک و سیال کنندگی خود است.

سرماخوردگی و برونشیت همگی بیماری‌هایی هستند که با اویشن بهبود می‌یابند. دم کرده آویشن و خواص دمنوش آویشن برای سرماخوردگی بسیار زیاد است.

  1. آویشن برای گرفتگی بینی

آویشن در زمان ابتلا به آنفلوآنزا، به هضم غذا، حمایت سیستم ایمنی و تسکین درد کمک می کند. به خصوص اگر بیماری شما با پوشش سفید ضخیم روی زبان، مخاط احتقانی در ریه ‌ها و سرفه ‌های اسپاسمیک همراه باشد، سعی کنید چای آویشن را برای تسکین کیپ شدن بینی خود درست کنید.

  1. خواص اویشن برای معده و روده

از جمله خواص آویشن، بهبود هضم و تسکین گاز معده و درمان معده درد و روده درد با اویشن است. سوء هاضمه یکی از دلایل نفخ است که با مصرف این سبزی به شکل چای یا کپسول نرم اویشن می‌توانید نفخ معده را از بین ببرید.

  1. آویشن برای دل درد، دل پیچه و اسهال

اویشن به دلیل اثر ضد اسپاسمی خود می‌تواند گرفتگی عضلات معده را تسکین دهد و به عنوان یک روان کننده عمل کند. در واقع این گیاهی دارویی یک قابض است، به این معنی که توانایی جلوگیری از تولید مخاط اضافی، صفرا یا اسید معده و همچنین تسکین درد را دارد.

اگر با افزایش تولید اسید در معده خود سروکار دارید و در نتیجه از سوزش سر دل رنج می‌برید. آویشن نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان نیز می‌تواند خاصیت تسکین دهند درد معده داشته باشد.

از آنجایی که اویشن یک ضد عفونی کننده قوی است، می‌تواند انگل ‌ها، باکتری ‌ها و قارچ‌ های عفونی معده شما را بکشد. این داروی گیاهی در ضدعفونی کنندگی به قدری قوی است که سربازان در جنگ برای تسکین زخم‌ ها و تمیز کردن بریدگی ‌ها از آن استفاده می‌کنند.

  1. آویشن برای حالت تهوع و استفراغ

همانطور که اشاره کردیم آویشن خاصیت میکروب زدایی بالایی دارد. اگر دلیل تهوع و استفراغ شما مسائل عفونی روده و رفلاکس معده باشند، این داروی گیاهی می‌تواند به شما در برطرف سازی این مشکلات کمک شایانی کند. البته در نظر داشته باشید برخی مواقع، خود این دارو نیز می‌تواند در صورت مصرف زیاد چنین مشکلاتی را به وجود بیاورد.

خواص آویشن مختص زنان:

  1. خواص آویشن برای عفونت واژن

طی یک تحقیقات بالینیی، مشخص شده است که کروم‌های واژینال حاوی سیر و آویشن در درمان واژینیت و علائم آن بسیار موثر است.

این دارو حتی می‌تواند بهتر از کرم کلوتریمازول که یک داروی شیمیایی است عمل کند. همچنین آویشن در بارداری نیز موثر است و می‌تواند به باز شدن دهانه رحم و درمان خانگی افتادگی رحم کمک کند.

  1. درمان کیست تخمدان با آویشن

می‌توانید از خواص آویشن برای رحم استفاده کنید. طب سنتی ایرانی نشان داده است آویشن برای کیست تخمدان موثر است به خصوص زمانی که با غذا مصرف می‌شود.

  1. تسکین درد قاعدگی با آویشن

در مطالعه‌ای که در  سال ۲۰۱۲ در مجله تحقیقات علوم پزشکی منتشر شد، محققان به ۱۲۰ دانشجوی دختر مکمل اویشن (چهار بار در روز) یا ایبوپروفن (سه بار در روز) برای درمان درد پریود دادند. پس از دو ماه درمان، هر دو گروه از زنان سطوح مشابهی از تسکین را گزارش کردند. این نشان می‌دهد که آویشن ممکن است جایگزین مناسبی برای ایبوپروفن با عوارض جانبی بسیار کمتر باشد.

آویشن از دیرباز به دلیل خواص ضد درد و ضد اسپاسم آن مورد توجه قرار گرفته است. شواهدی که این ادعاها را تأیید می‌کند اغلب مخلوط است، اما یافته‌های امیدوارکننده‌ای وجود دارد.

  1. برطرف کردن مشکلات پوستی رایج با آویشن

در بسیاری از کشورها بیماریهای پوستی رایج است. طی یک تحقیقات بالینی مشخص شده است که کرم ضد قارچ حاوی آویشن می‌تواند تا ۶۵ درصد از افراد مبتلا به بیماری‌های مختلف پوستی مانند اگزما را درمان کند.

کرم اسانس ۳ درصدی اویشن می‌تواند فرصتی نسبتاً اقتصادی و در دسترس برای درمان و التیام موارد خفیف تا متوسط ​​عفونت‌های قارچی باشد.

  1. آکنه و اویشن

از خواص آویشن با نبات هم غافل نشوید که به گفته متخصصان طب سنتی از جوش و آکنه صورت و التهابات پوستی جلوگیری می‌کند

هنگامی که آویشن برای روزها یا هفته‌ها در الکل خیسانده می‌شود، به محلولی که به عنوان تنتور شناخته می‌شود، تبدیل می‌شود .در یک مطالعه مشخص شده است که اسانس آویشن فعالیت ضد باکتریایی در برابر باکتری ایجاد کننده آکنه دارد.

خواص آویشن مختص مردان:

  1. خواص آویشن در بهبود عملکرد جنسی مردان

آویشن برای به افزایش تولید هورمون تستوسترون کمک می‌کند. این امر نه تنها باعث افزایش طاقت و کارایی جنسی می شود، بلکه به لطف خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی اش، در درمان التهابات ناحیه تناسلی مردان نیز موثر است.

  1. راز طب سنتی برای تقویت اسپرم

گیاه آویشن با طبع گرم خود، توانمندی افزایش کیفیت و تحرک اسپرم را دارد. طبیبان سنتی معتقد هستند که مصرف آویشن تحت نظر و توصیه‌های پزشک می‌تواند به افزایش احتمال پسر شدن نوزاد کمک کند.

  1. مبارزه با خطر سرطان پروستات

با توجه به پیشرفت‌های اخیر در زمینه تحقیقات علمی و مطالعاتی که انجام شده است، ادعایی مبنی بر اینکه مصرف آویشن می‌تواند در جلوگیری از سرطان پروستات نقش مثبتی داشته باشد، وجود دارد.

هر چند که این ادعا هنوز نیازمند تایید و تحقیقات بیشتر است،

اما با توجه به خواص متعدد و مفید آویشن، استفاده مناسب و معتدل از این گیاه برای مردان، می‌تواند به عنوان یکی از راه‌ های طبیعی در پیشگیری از خطرات احتمالی سرطان پروستات معرفی شود.

  1. التهابات و سلامت قلبی در مردان

آویشن به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد می‌تواند موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در مردان شود.

  1. جلوگیری از تاسی مو و تقویت پیاز مو

آویشن گیاهی است با خواص فوق‌العاده برای سلامت موی مردان. از جمله مواردی که با استفاده از آویشن می‌توان به آن دست یافت، جلوگیری از تاسی مو و حتی رویش موهای جدید است. وقتی این گیاه قدرتمند با بابونه ترکیب می‌شود، می‌تواند پیاز مو را تقویت کرده و باعث تقویت آن شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
سبد خرید